+358 10 327 4230 myynti@kettumarkkinointi.fi

TUI paljastaa: Näitä asioita kysytään matkanjärjestäjän asiakaspalvelusta

Lomamatkan lähtöpäivän lähestyessä reissuun lähtijän mieltä askarruttavat monet asiat, joihin saa vastauksen muun muassa matkanjärjestäjän asiakaspalvelusta. Mitä lähempänä oma lomamatka on, sitä konkreettisempia asioita halutaan tietää.

Työskentely matkanjärjestäjän asiakaspalvelussa on vaihtelevaa, koska työvuoroon tullessa ei koskaan tiedä, mitä työpäivä tuo tullessaan. Ennen matkaan lähtöä on hyvä varmistaa erilaisia asioita, jotta matkanteko sujuu mahdollisimman sujuvasti ja ilman yllätyksiä. Puhelin on suosituin tapa olla yhteydessä asiakaspalveluun, chatin kautta keskustelu yleistyy jatkuvasti ja tiedusteluja tulee paljon myös Facebookin kautta.

− Kysymyksiä tulee laidasta laitaan: autonvuokrauksesta matkakohteen hyttystilanteeseen, tax-free-asioista lentokenttäkuljetuksiin ja uimarannan syvyydestä aamupalan tarjoilujen laajuuteen. Lähtöpäivän lähestyessä TUIn kohteissa oleviin oppaisiin voi olla suoraan yhteydessä myös itse ennen matkaa joko sähköpostilla tai älypuhelinsovelluksen kautta. Moni matkustaja hyödyntääkin tätä mahdollisuutta, kertoo TUI Finlandin Customer Center Lead Annette Hyden.

Jos matkan on varannut hyvissä ajoin jo monta kuukautta tai jopa vuoden verran ennen matkustusajankohtaa, tietyt asiat saattavat unohtua ajan kuluessa. Loman kolkutellessa jo ovella moni matkaaja herääkin kysymään varmistuksia ja tekemään lisäyksiä jo varattuun matkaan.

Yleisimmät aiheet, joista kysytään asiakaspalvelusta – top 10 (lähde: TUI)

1. Lomamatkan maksamisen aikataulu ja mahdollisuus maksaa osissa

2. Erilaiset matkakohteen ja hotellin yksityiskohdat, esimerkiksi lähimmän ravintolan sijainti tai shoppailumahdollisuudet

3. Lisätoiveet jo varattuun matkaan, esimerkiksi huone parvekkeella tai merinäköalalla

4. Matkan peruuttaminen

5. Tarjolla olevat päiväretket matkakohteessa

6. Lennon lähtö- ja saapumisaika sekä istumapaikka lentokoneessa

7. Palvelut lennolla

8. Matkatavaroiden painorajat

9. Matkojen hintojen vaihtelu

10. Sääolosuhteet matkakohteessa

TUI Nordic on Pohjoismaiden matkailumarkkinoiden johtava matkanjärjestäjä 20 prosentin markkinaosuudellaan. Vuonna 1961 perustettu konserni tarjoaa valmismatkoja, lentoja ja risteilyjä. TUI Nordiciin kuuluvat TUI Sverige, TUI Norge, TUI Danmark ja TUI Finland, sekä Nazar, WonderCruises ja lentoyhtiö TUI fly. Saksalainen matkanjärjestäjäkonserni TUI Group toimii maailmanlaajuisesti noin 180 kohteessa. www.tui.fi